Cledos seuraa Travis Scottin jalanjälkiä – oma nimikkoateria McDonald’siin

Matias Jalmar

Kampanjaan kuuluu myös striimikeikka.

Suomen suosituimpiin rap-nimiin lukeutuvan Cledoksen uusin yhteistyökumppani on McDonald’s. Kampanja-aikana 29.4.–16.6. Suomen McDonald’s-ravintoloissa on myynnissä Cledoksen kehittämä ateria ”Cledos Meal”.

Cledoksen nimikkoaterian muodostavat artistin tuunaama Cledos Beef -hampurilainen, iso Sprite Zero, normaalit ranskalaiset ja hapanimelädippi. Lisäksi kampanjassa nähdään McDonald’sin mobiilisovelluksen käyttäjille maksuton Cledoksen striimattu keikka perjantaina 4. kesäkuuta kello 20–21.

– Oon aina rakastanut Mäkkäriä ja jopa maininnut sen mun biiseissä jo vuodesta 2017 lähtien. Mäkkäri lähestyi mua tällä idealla ja tiesin heti, et haluun olla mukana ja että yhteistyöstä tulisi hieno juttu. Tykkään tehdä asioita isosti ja suunnitella kokonaisuuksia, joten yhteistyö just Mäkkärin kanssa tuntui oikealta!, Cledos sanoo tiedotteessa.

Ihan yllätyksenä yhteistyö ei kaikille tule, sillä artisti tiisasi sitä jo aiemmin Instagramissa. Postauksen näet alta.

 

Näytä tämä julkaisu Instagramissa.

 

Henkilön CLEDOS (@cledoos) jakama julkaisu

Viime vuonna Yhdysvalloissa vastaavasti oman McDonald’s-ateriansa sai Travis Scott. Suomessa Cledoksen albumilla fiitannut Pyhimys taas aloitti äskettäin oman yhteistyönsä kotimaisen Hesburgerin kanssa.

– Modernissa markkinoinnissa erilaiset yhteistyökuviot vaikuttajien kanssa ovat tärkeä osa keinovalikkoa. Olen todella innoissani Cledos-yhteistyöstä, sillä sen lisäksi, että Cledos ja McDonald’s sopivat erinomaisen hyvin yhteen, Cledos on myös ollut mukana suurella intohimolla ja isolla energialla alusta alkaen. Uskon, että Cledos Meal saavuttaa suuren suosion ennen kaikkea pääsegmenttimme, mukavuudenhaluisten digiaktiivien keskuudessa, Suomen McDonald’s-ketjun markkinointijohtaja Mats Nyström kertoo tiedotteessa.

McDonald’sin mainoksen taustalla soi Cledoksen LIFE-kappale. Kampanjaa markkinoidaan McDonald’s-ravintoloiden ohella eri medioissa, ja ravintoloissa on kampanjan aikana soitossa Cledoksen laatima soittolista.

Nähtäväksi jää tuleeko myöhemmin saataville erilaisia oheistuotteita Travis Scottin McDonald’s-yhteistyön tapaan. Mainoksen voit katsoa esimerkiksi YouTubesta.