Children of Bodom jatkaa paluutaan – ensi kesänä luvassa kaksi festivaalikeikkaa

Children of Bodom palaa
Children of Bodom nähtiin helmikuussa Tavastian A Celebration Of Music -keikoilla.
Timo Isoaho

Metalliyhtye nousee lavalle Provinssissa ja Tuskassa Samy Elbannan jatkaessa Alexi Laihon perintöä.

Suomalaisen metallimusiikin legenda Children of Bodom palaa lavoille ensi kesänä. Ikoninen metalliyhtye ilmoitti keskiyöllä virallisella Instagram-tilillään nousevansa lavalle ensi vuoden Provinssi- ja Tuska-festivaaleilla.

Yhtyeen keulakuvana toimi pitkään kitaravirtuoosi Alexi Laiho, joka menehtyi 29. joulukuuta 2020. Laihon tilalle kitaran ja mikrofonin varteen astuu Lost Society -yhtyeestä tunnettu Samy Elbanna. Hän debytoi Children of Bodomissa kuluvan vuoden helmikuussa, kun yhtye nousi lavalle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tuolloin bändi järjesti Helsingin Tavastialla kaksi A Celebration Of Music -nimistä juhlakeikkaa.

Lue myös: ”Biisinteko on meille pyhä asia” – haastattelussa kolmannen albuminsa julkaissut Stoned Statues

Helmikuun keikkojen aikaan yhtyeen tulevia suunnitelmia ei vielä oltu lyöty lukkoon. Nyt näyttää siltä, että juhlakonsertit olivat vasta alkusoittoa varsinaiselle paluulle.

Provinssi järjestetään Seinäjoen Törnävällä 1.–3. heinäkuuta 2027 ja Helsingin Suvilahdessa pidettävä Tuska 2.–4. heinäkuuta 2027.

Lue lisää ajankohtaisia musiikkiuutisia!