Snoop Dogg siirtää musiikkinsa Web3-suoratoistoalusta Tune.FM:ään ja jättää Spotifyn taakseen. Uusi single Spaceship Party julkaistiin ensiksi Tune.FM:ssä.
Rap-legenda Snoop Dogg on tehnyt virallisen yhteistyösopimuksen Web3-musiikkisuoratoistoalusta Tune.FM:n kanssa. Ensimmäinen tämän kumppanuuden alla julkaistu projekti on artistin uusin single Spaceship Party.
Lue myös: Nipsey Husslen albumi ja dokumentti etenevät – perhe pitää täyden kontrollin
Jättää Spotifyn taakseen
Snoop Dogg aikoo siirtää myös muuta tuotantoaan, mukaan lukien Death Row Records -materiaalinsa, Tune.FM:lle. Päätöksestään artisti kommentoi Billboardille suorasanaisesti: ”I don’t f**k with Spotify anymore. I’m only on Tune.FM.”
Tune.FM markkinoi itseään hajautettuna Web3-suoratoistopalveluna, joka panostaa läpinäkyvyyteen, turvallisuuteen ja reiluun korvaukseen artisteille lohkoketjuteknologian avulla. Alustan oma kryptovaluutta on nimeltään JAM, ja palvelu tarjoaa välittömiä mikromaksuja streamattujen sekuntien mukaan. Käyttäjät voivat rekisteröityä ja aloittaa suoratoiston ilman lohkoketjuosaamista, ja JAM-lompakko luodaan automaattisesti, mahdollistaen maksut, tippaukset ja eksklusiivisen sisällön avaamisen.
Snoop Doggin ja Tune.FM:n yhteistyön taustat
Snoop Dogg teki päätöksensä yhteistyöstä tavattuaan Tune.FM:n perustajan ja toimitusjohtajan Andrew Antarin Crypto Ball -tapahtumassa ennen presidentti Donald Trumpin virkaanastujaisia tammikuussa.
– Olemme innoissamme voidessamme toivottaa Snoop Doggin tervetulleeksi Tune.FM:n kasvoiksi, Antar kertoi Billboardille.
– Snoop on OG-uranuurtaja, joka on aina teknologian ja uusien bisnesmallien eturintamassa. Hän ymmärtää tämän pelin täysin, ja olemme valmiita valloittamaan maailman yhdessä.
Antar, joka on koulutettu klassinen muusikko, soittaa viulua Spaceship Party -kappaleessa.
Tulevat suunnitelmat ja Tune.FM:n laajeneminen
Snoop Dogg aikoo lisäksi järjestää faneille eksklusiivisia kokemuksia ja arvontoja, kuten yksityistapahtuman kotonaan sekä VIP-palkintotasoja. Suunnitelmiin kuuluu myös Tune.FM:n integrointi live-tapahtumiin ja eksklusiivisiin konsertteihin, sekä ainutlaatuisten artisti-fani -vuorovaikutusten ja keräilyesineiden tuominen alustan markkinapaikalle.
Tune.FM neuvottelee myös suurten levy-yhtiöiden (Universal, Sony), merkittävien jakelijoiden ja tunnettujen artistien kanssa tuodakseen lisää eksklusiivista sisältöä alustalle. Tune.FM:n edustajan mukaan yhtiö toimii ei-eksklusiivisilla lisensointisopimuksilla, jotka mahdollistavat uusien tulovirtojen avaamisen alihyödynnetyille katalogeille ja artistien immateriaalioikeuksille. Edustaja lisäsi, että suuret jakelijat ja levy-yhtiöt ovat kasvavassa määrin liittymässä alustan piiriin.
Lue päivän ajankohtaisimmat musiikkiuutiset ja pysy ajan tasalla!
Näytä tämä julkaisu Instagramissa
Lähde: Billboard