Pyhimys julkaisi viime vuonna luodusta jinglestä kokopitkän kappaleen

Juha Mustonen

Artistin uusi kappale on osa pikaruokaravintolan kanssa tehtyä yhteistyötä.

Universal Musicille levyttävä Mikko Kuoppala, taiteilijanimeltään Pyhimys julkaisi singlen BÖKÖBÖKÖBÖKÖ. Biisi on artistin ja Hesburgerin viime syksynä lanseeratusta BÖKÖ-kampanjan jinglestä tehty pitkä versio.

Nyt kampanja tekee paluun pikaravintoloihin jonka kunniaksi räppäri halusi luoda koko pitkän kappaleen. Kampanja on suunniteltu yhdessä Universal Musicin ja Drama Queen Communicationsin kanssa, tälle kuvattiin myös uusi, päivitetty kampanjavideo. BÖKÖ® by Pyhimys -hampurilainen on myynnissä 21.8.-7.9.2022 Hesburgereissa kautta maan.

– Vastaamme nyt yleisön toiveeseen tuomalla myyntiin BÖKÖ®-hampurilaisesta myös kasvisversion, mikä tukee samalla upeasti ”VEKE® Puolet lihatonta 2030” -tavoitettamme. Tavoittelemme tällä kampanjalla myynnillisesti yhtä hienoja tuloksia kuin viimeksi, tällä kertaa kahden hampurilaisen ja täyspitkän BÖKÖ®-biisin siivittämänä. Olemme innoissamme menestyksekkään yhteistyömme jatkosta. Meistä on todella hienoa tarjota suomalaisille maku- ja musiikkielämyksiä BÖKÖ® by Pyhimys -kampanjan avulla, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen.

Aikaisemmin tehty jingle saavutti myös sosiaalisen median kanava TikTokissa suurta suosiota, ja sillä luotiin yli 10 000 videota. Pyhimys kertoo halunneensa luoda teoksen, jolla tasapainotellaan ärsyttävyyden ja hauskuuden välillä.

– Olen itse sitä viimeistä yhtenäiskulttuurin sukupolvea, joka toisteli koulun pihalla sketsiohjelmien ja tv-mainosten hokemia. Halusin yrittää jotain samanlaista ja luotin vanhoihin oppeihin ärsyttävyyden ja hauskuuden tasapainottelussa. Se onnistui lopulta niin hyvin, että vuoden ajan on tuntunut, että esiteinien keskuudessa Bökö-räp on kaikesta tekemästäni selvästi merkittävin teos ja kadulla huudellaan perään, että ”tuolla on se Bökö-jäbä”. Myös täysimittaista biisiä on toivottu alusta asti ja siitä tuli omasta mielestäni kaikessa kaupallisuudessaan monitasoinen käsitetaideteos, hän kertoo.

Idea yhteistyöhön Hesburgerin kanssa sai alkunsa Pyhimyksen omasta urapolusta, sillä Hesburger on ollut tämän kuusinkertaisesti Emma-palkitun artistin yksi ihan ensimmäisistä työpaikoista. Kampanjaan tuotettiin myös oma merch-mallisto.

Kappaleen tuotannosta sekä osittaisesta kirjoittamisesta on vastannut Juri Seppä.

Markkinoinnin evästeet tulee hyväksyä, jotta näet upotuksen. Muuta evästeasetuksiasi.