Pepsi MAXin erikoismallisto toi yhteen muodin, musiikin ja brändiestetiikan tavalla, jota Suomessa harvoin nähdään. Näytös parkkihallissa rikkoi rajoja ja esitteli artistien suunnittelemia vaatteita.
Pepsi MAXin lanseeraama muotikampanja toi yhteen musiikin, muodin ja brändin rohkean visuaalisuuden tavalla, joka poikkesi totutusta. Helsingin Forumin parkkihallissa 10. huhtikuuta järjestetty muotinäytös oli näyttävä lanseeraustapahtuma projektille, jonka taustalla oli kunnianhimoinen tavoite: tehdä Suomen markkinalle ainutlaatuinen versio kansainvälisestä kampanjasta.
– Halusimme tehdä kampanjasta Suomen markkinaan omanlaisensa, ja kutsuimme mukaan paikallisia huippuartisteja sekä muotialan ykkösnimiä, Pepsi MAXilta kerrotaan.
Artistien näköinen mallisto
Kampanjan ytimessä oli Collect & Get -konsepti, jossa kuluttajat voivat lunastaa vaatteita Pepsi-tuotteita ostamalla. Suomessa kampanjaa lähdettiin rakentamaan vahvasti paikallisten tekijöiden kanssa – erityisesti kolmen artistin, Etan, Averagekidluken ja Piken, ympärille. Jokainen heistä suunnitteli yhdessä vaatesuunnittelijan kanssa uniikin takin, joka heijastaa artistin omaa tyyliä.
– Kaikilla kolmella artistilla on oma persoonallinen tyylinsä sekä suuri intohimo muotiin, brändiltä todetaan. – Heillä oli vapaat kädet suunnitella oma tuotteensa. Halusimme, että lopputulos on sellainen, jota he itse haluavat käyttää ja kantaa ylpeästi päällään.
Näytöksessä esiteltiin myös kaksi Suomeen suunniteltua eksklusiivista paitaa, Coldest Winter ja Biggest Lakes.

Coldest Winter -t-paita on osa Pepsi MAXin Suomeen suunniteltua erikoismallistoa.
Karim Awad
”Halusimme tehdä näytöksen täysin omalla tavallamme”
Muotinäytökselle valittiin epätavallinen, mutta vaikuttava tapahtumapaikka: Helsingin Forumin parkkihalli. Betoninen tila muutettiin catwalkiksi, jonka eturivissä nähtiin paitsi artistit myös vaikuttajia ja muodin tekijöitä.
– Halusimme tehdä näytöksen täysin omalla tavallamme – ja lopputulos oli upea, Pepsi MAXin edustaja kertoo.
– Valinta kannatti, ja saimme tapahtumasta paljon positiivista palautetta sekä näkyvyyttä.
Näytöksen stailauksesta vastasi Nikke Hellström, maskeerauksesta Jenny Jansson ja Miika Kemppainen. Koko tuotannon johti Atte Heiskanen, ja kampanjan suunnitteli luova toimisto Def Agency.
Brändivetoista muotia ilman päälleliimattua fiilistä
Kampanjassa ei pyritty piilottamaan brändin roolia – päinvastoin.
– Päätimme tehdä näytöksen rohkeasti Pepsi-brändi edellä. Halusimme näyttää, että brändivetoinen mallisto voi olla laadukas, tyylikäs ja aidosti kiinnostava kuluttajille, brändiltä kerrotaan.
Jotta kokonaisuus ei olisi tuntunut päälleliimatulta, mukaan otettiin tekijöitä, jotka tuntevat muotimaailman sisältäpäin.
– Osallistimme suunnitteluun ja tuotantoon paikallista talenttia, jotka ovat alansa ammattilaisia.
Mallistoa ei voi ostaa – se täytyy ansaita
Pepsi-malliston tuotteet eivät ole kaupan perinteisessä mielessä. Kuluttajat voivat lunastaa niitä keräämällä pisteitä Pepsi-tuotteiden ostojen yhteydessä ja käyttämällä niitä kampanjan verkkokaupassa.
Kokonaisuus oli esimerkki siitä, miten kaupallinen kampanja voi muotoutua visuaalisesti kunnianhimoiseksi projektiksi – ja samalla luoda jotain, joka puhuttelee myös kulttuurisesti.
Lue päivän ajankohtaisimmat musiikkiuutiset ja pysy ajan tasalla!
Näytä tämä julkaisu Instagramissa