Chance The Rapperin mukaan Kendrick Lamarin ja Draken biiffi avasi yleisön silmät uudelle ilmiölle: maksetulle medialle ja boteille, jotka vaikuttavat keskusteluihin somessa.
Kendrick Lamarin ja Draken viraalinen biiffi nousi yhdeksi vuoden puhutuimmista hiphop-ilmiöistä. Chicagosta kotoisin oleva Chance The Rapper kertoo tuoreessa Apple Music -haastattelussaan, että kiista avasi yleisön silmät yllättävälle aiheelle: maksetun median ja bottien vaikutukselle.
Lue myös: Spotify syytettynä miljardeista feikkistriimeistä Drakelle – Tämä tilanteesta tiedetään
Chance sanoi Ebro Dardenille, että biiffi oli hänen mielestään ”ensimmäinen kerta, kun suuri yleisö alkoi käydä oikeita keskusteluja maksetusta mediasta ja bottaamisesta”. Hänen mukaansa kyse ei ole vain katselukertojen keinotekoisesta nostamisesta, vaan niin sanotun negatiivisen tai positiivisen sentimentin ostamisesta – maksetuista boteista, jotka esiintyvät someprofiileina ja lisäävät haluttua näkökulmaa keskusteluun.
– Brändit käyttävät sitä, artistit käyttävät, levy-yhtiöt käyttävät – kaikki, joilla on siihen rahaa, Chance kuvaili ja lisäsi yllättyneensä ilmiön laajuudesta.
Omasta työstään hän sanoi:
– Olen oikeasti itsenäinen artisti: teen biisejä, julkaisen ne ja toivon, että ihmiset pitävät niistä.
Lue lisää ajankohtaisia viihdeuutisia!